Ouders
Een van onze speerpunten is partnerschap en communicatie met ouders. We willen ouders zo goed mogelijk bij onze school en bij het onderwijs van hun kind betrekken, en natuurlijk zo goed mogelijk informeren. Wij organiseren verschillende momenten en er zijn diverse bijeenkomsten en groepen om de ouderbetrokkenheid te vergroten en in stand te houden.
‘Van baklava tot bitterbal: ter afsluiting van een project over diversiteit maakten ouders allerlei lunchhapjes.’
Oudergesprekken
Om de ontwikkeling van ieder kind inzichtelijk te maken gebruiken wij het rapport en de (kind-)oudergesprekken. Aan het begin en aan het einde van het schooljaar hebben leraren, ouders en kinderen (vanaf groep 2) samen een gesprek. Elk kind heeft hierin een aandeel: wat wil ik leren, waarin wil ik groeien en hoe is dat gegaan? In de rapporten – die we twee keer per jaar meegeven – maken we deze ontwikkeling inzichtelijk. Na ieder rapport volgt een gesprek tussen leraar en ouders.
Werkgroep
Om de ouderbetrokkenheid te vergroten is een plan opgesteld en is een werkgroep actief. In deze werkgroep worden leraren, ouders en de MR vertegenwoordigd. De werkgroep organiseert momenten om bij te praten en te klankborden, zoals informatieavonden, ouderkindgesprekken, open lessen voor ouders en praatavonden.
Ouderrraad
Het Stroomdal heeft een actieve ouderraad (OR) met een prominente rol. De ouderraad bestaat uit zes ouders van kinderen uit verschillende groepen. Op die manier houden we het schoolbrede aspect goed in het oog. De OR kijkt naar de invulling van activiteiten en biedt praktische hulp, bijvoorbeeld bij evenementen als het sinterklaasfeest, kerst en het paasontbijt. Activiteiten buiten het reguliere lesprogramma dus.
De OR overlegt minstens één keer per maand. Bij deze vergaderingen is ook altijd een leraar van Het Stroomdal aanwezig, zodat we snel en efficiënt kunnen schakelen.